mandag den 21. juli 2008

Paven kommer i mobilen


20.7. Jeg sov overraskende godt. Havde kun det nye regnbuestribede termoundertøj på - råd fra Son og Knud som jeg modvilligt gik med til at afprøve. Og jeg havde det fint. Fik dækket soveposen med du sølvpapirstæppe (kender ikke det rigtige navn). Det tog toppen af fugten. Min sovepose blev kun en anelse våd på overfladen. Maden er ved at blive en kliché, så min eneste kommentar er, at vi jo er pilgrimme, og tager gladeligt mod hvad vi får. Morgenbønnen blæste ud af højtalerne på hele området. Og så kom Paven. Jeg blev hvor jeg var, for der var allerede stimlet en enorm flok mennesker sammen langs ruten. Men vi blev belønnet. For som folk var på vel tilbage til deres pladser i zonerne, tog han en runde mere, hvor vi havde fantastisk udsyn. Så tidligere på then var jeg tæt på uden at kunne se. Nu var jeg du stykke derfra, men så perfekt. Under messen blev 24 unge fra forskellige steder i verden firmet af Paven. Musikken bestod af noget moderne klassisk operaagtigt noget. Der er forskellige meninger, men jeg ville ønske, at det havde været en type musik jeg kunne have sunget med på. Men ellers synes jeg det var en fantastisk oplevelse.

Ingen kommentarer: