onsdag den 2. marts 2011

I Bilka er det forår

Jeg ved godt det er skørt. Men jeg kunne ikke lade være. Jeg var i Bilka på vej hjem fra arbejde. Og da jeg pludselig så en lang hale af vogne fyldt op med plantesække, kom jeg til, med slet skjult smil, at konstatere over for en tilfældig: " Der er da vist tilbud på jord". 8.95, kun i dag" sagde han. Jeg konstaterede, at det vist var noget tidligt at anskaffe sig sække. Han smilte bare og nævnte, at de skulle jo købes ind til drivhuset før eller siden. Behøver jeg at sige mere. Jeg hentede en vogn, og fyldte den med de tilladte 5 sække. 45 kr. Så nu mangler jeg bare en håndfuld mere.


















På det tidspunkt havde jeg været længe i Bilka, og ville egentlig bare hjem. Så jeg besluttede mig for, at jeg ville køre forbi haven efter arbejde i morgen, inden jeg skal til mors fødselsdag. Men en pludselig indskydelse gjorde, at jeg alligevel drejede af, kørte ned til haverne, låste porten op, hentede trillebøren, og kørte sækkene op i skuret.

Egentlig ville jeg have lagt dem ind i huset. Men det gjorde mor og jeg så fint i sidste uge, at jeg besluttede, at det ville være synd. Så hellere midt på gulvet i skuret. Jeg fik så frosne fingre, at jeg frygtede at de ville brække. Jorsækkene var nemlig fuldstændig frosne. Men jeg vil indrømme, at det gjorde dem super nemme at håndtere.

Nu mangler jeg så bare at komme igang med at så mine tomatfrø. Jeg har holdt mig selv hen med såning af forskellige blomsterfrø, så jeg ikke kom til at så alle de mange tomater, jeg har planlagt, alt for tidligt. Måske i weekenden. Hvis jeg er rigtig dygtig, så trækker jeg den lige en uges tid mere eller to. Jeg ved ikke om jeg kan vente.

Måske skulle jeg tage skitøjet på, tegne et overskæg, iføre mig kasket og køre en tur mere i Bilka. Så opdager de nok ikke, at jeg har brugt min kvote, hvis jeg forsøger at købe 5 sække mere...!!! Ej, det´ gas.

Ingen kommentarer: