lørdag den 30. januar 2010

Filmskolen


Jeg var af Kasia blevet inviteret til midtvejsfilmpremiere på Filmskolen med ledsager samme fredag som jeg skulle til København til stort DUK-møde. I formiddags besøgte jeg derfor Line, en gammel håndboldveninde, og hendes lille nye datter på Frederiksberg.

I eftermiddags drog jeg så mod christianshavn for at mødes med Rosa, som jeg havde overtalt til at tage med mig på Filmskolen. Vi så 4 ud af 6 dokumentarfilm, en enkelt synes jeg var sær, en sjov på en underfundig måde, Kasias havde det mest fantastiske og smukke dunkle, kunstneriske billedsprog, og den sidste var en sød og rammende (tror jeg nok) fortælling om barselsfædre.

Det var meningen at aftenen skulle slutte på DUKs sekretariat, men vi nåede ikke længere end til Rosas lasagne på Amager. Der kom et nyt snevejr, som dækkede gader og stræder. Nu er jeg tæt på at falde i søvn på Rosa og Michaels stuegulv i min dejlige sovepose, efter en aften med hygge og tøsesnak. I morgen må vi se, hvad resten af weekenden byder på.

Ingen kommentarer: