mandag den 25. juli 2011

Afvigende afgrøder

Nu har jeg høstet den første Metki-agurk. Jeg er faktisk ikke helt klar over, om den er moden endnu. Eller om jeg tør spise den. Jeg har kun fundet engelske opslag på nettet om den - det skulle være en mellemting mellem en melon og en agurk!!! - men jeg skal selvfølgelig finde ud af mere om den, så selvfølgelig får jeg smagt på den.

Derudover har jeg "plukket" det første græskar, så der er energi nok, til at planten kan lave flere. Jeg ved ikke, om jeg kan nænne at skære i det. Det er så fint. Det skal jeg dog nok komme til, men først vil jeg finde et par opskrifter jeg kan afprøve. Måske Agnethe (min fætters hustru og madlavningsentusiast) kan byde ind med noget - måske opskriften på en pumpkin pie?

Sidst er der den enlige blå kartoffel, som skød op der, hvor jeg sidste år havde 2 kartoffelblokke af arten Blå Congo. Så en af dagene skal jeg have én blå kartoffel. Jeg spæder den nok op med nogle af dem nede fra "rækkerne".


Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Agnethe Vinther Thorsen sagde ...

Hehe hvornår kommer den gode fe og Askepot og henter deres efterladenskaber? ;)