søndag den 18. juni 2017

Jordbærrene er mine

Efter at have slået græs hos farmor, fortsatte vi hos mig. Jeg slog græs, mens farmor tømte potter for visne blomster og fejede terrassen og ryddede lidt rundt på potterne. Jeg fortsatte med at klippe hæk - for hvis jeg alligevel skulle på genbrugsstationen, kunne jeg lige så godt fylde bilen med et par poser hækafklip. Men jeg har en farmor, der er en rigtig arbejdshest - så da jeg syntes jeg var færdig, spurgte hun, om ikke jeg da liiige skulle klippe lidt mere, imens hun samlede op. Og sådan gik det til, at jeg nåede hele vejen rundt. Undtagen hyldeblomster og toppen af hækken. Og jeg nåede lige ind på genbrugsstationen 5 minutter i luk.


Nu er det sådan, at jeg elsker jordbær. Og jeg har fyldt et halvt højbed med honoye. Jeg har i dag plukķet de første 4 skønheder. Hvis man altså ikke medregner de to pragteksemplarer, som fuglene forhåbentlig har nydt stort. Og selvom jeg under dem det godt - så skal de holde deres små næb fra mine bær.


Derfor har jeg nu konstrueret et lille bur, som gerne skulle holde dem ude. Hønsenet og 4 "mellemlægspinde" (!!!) venligt doneret af Silvan, samlet med farfars dykkere og min gamle clipspistol, udgør min kreation. Den får ved nærmere eftersyn nok ikke en håndværkersmiley - men her fra sofaen ser det ganske fint ud.

Om lidt vil jeg nyde de 4 jordbær med lidt hjemmelavet is fra fryseren.


Ingen kommentarer: