torsdag den 13. august 2009

Skandinavisk Dyrepark

Så var jeg til, hvad der skulle vise sig at blive, den sidste behandling i Herning i denne omgang. Lægen synes mit hår ser ud til at komme fint, og jeg er da også selv meget positiv. Så hurra for det.

Denne gang var mor og far med, for vi havde planlagt en tur til Skandinavisk Dyrepark bagefter. Vi handlede ind til lækre sandwiches i Føtex, og så gik turen ellers østpå til Djursland.

Vejret var fint. Kun én gang regnede det. Men der var vi heller ikke andet end lige kommet ind i parken, så var tæt på at gå i panik. Det styrtede ned - åbne sluser. Tænk hvis det blev ved, så ville vi ikke få meget dyrepark at se. Men det blev ikke ved.

Det var en rigtig fin park - det føltes som at være på skovtur, men med en masse dyr. Jeg blev gode venner med Bambi. Man måtte gerne fodre dem... dyreparkens udgave af "klap gederne" - og det kunne jeg ikke stå for. Kristine, 7 år.


Jeg blev helt betaget af de brune bjørne. De er noget af nogle bamser, ikke helt så sore som dem man hører om i f.eks. USA. Men der er flere typer brune bjørne, og de her, de lever i det nordlige Europa. Mindes den blev kaldt den skandinaviske brun bjørn. 2500 stk i Norge og Sverige. Tænk...

Vi så isbjørnene blive fodret. Jeg var måske en lille smule skuffet - fantastiske dy, men måske en smule kedelige at se på. Men det var indtil de blev lokket til at springe i vandet. Det kunne jeg nok kigge på i timevis. De svmmer så godt, men meget stille og roligt. Hver morgen, har de snevejr. I en lille hytte produceres 5 ton is dagligt, som hver morgen pustes ind i bjørnenes anlæg. Det gad jeg godt se. Snevejr i august!

Men også mange af de andre dyr var både fine og spændende. Nu har jeg f.eks. set en ræv, der IKKE lå kørt over i udkanten af en vej.

I bilen var det en af de dage, hvor det var svært at holde sig vågen. Om det var lyset, varmen eller noget helt tredje, det ved jeg ikke. Men da vi havde en times tid tilbage inden Odense, hev jeg klassiskeren frem. Trivial Persuit på mobiltelefonen. Det er en engelsk version, så det er dobbelt underholdning, når jeg sidder der og forsøger at finde hoved og hale på spørgsmålene, og så når vi alle 3 forsøger at svare rigtigt. Det er som en anti-sovepille - pludselig meget nemmere at holde øjnene åbne.

Ingen kommentarer: