lørdag den 22. januar 2011

Planteskole


Det første indlæg i år, bliver dedikeret til opstarten af havesæsonen. Ja vel, det er lige tidligt nok at gå i gang med at plante og så, men det er nu dejligt at begynde at tænke over hvordan og hvorledes årets havesæson skal forløbe. Jeg har en lørdag i dag, hvor jeg stort set ikke har nogle planer, så få lysten til en tur til Langeskov Planteskole meldte sig, startede jeg bare bilen. De har nemlig frø fra et mærke, der ikke er til at finde i Odense. Og det er en perfekt måde, at hold havetrang og forårsfornemmelser stangen.

Jeg købte nogle spændende frø, et nyt minidrivhus til forspiring og et par altankasser til at lægge de tulipanløg, som jeg ikke nåede at få lagt i jorden i haven. Så der kommer måske fine tulipaner hjemme på altanen.

Så var jeg også i haven for at hente frørester, termometer og andre havesmåting, som kan bruges til forspiring. Ja, det er stadig for tidligt, men så er der da forberedt lidt.

I aften skal jeg se ud til mor og far. Far og jeg skal se noget af en koncert, som jeg har bestiltpåå BluRay i USA. Og så skal vi selvfølgelig også se Danmark-Polen i fjerneren.

3 kommentarer:

Henrik sagde ...

Have abstinenser.....Det kender jeg godt samler lige nu mælkekartoner til at så i, om ikke så lang tid. Jeg har fået nogle frø af min græske kollega så dem glæder jeg mig til at prøve.

Kristine M.V. Hansen sagde ...

Hvad er det for nogle frø? Måske vi skal bytte småplanter i år.

Henrik sagde ...

tomater, ærter, bønner og øh lidt andet jeg ikke kan huske lige nu.....står jo på græsk. Altså en by i Rusland for mig.