lørdag den 16. september 2017

Så lærte man det der svømning

Så startede første hele dag på Lanzarote. Og sikke en dag. Hvis ikke der kommer tekst til alle billederne, så er det fordi mine arme er som spaghetti.
Vi startede med en morgenløbetur. De andre løb rundt om lagunen - jeg tog atletikbanen. Det er kun min 3 løbetur efter knæoperationen, og ved ikke helt hvad jeg kan. Så baneløb var rigeligt fint.


På vej til morgenmad (mega-lækker buffet) fik vi lige et glimt af Club La Santas morgengymnastik. Mennesker alle vegne - om poolen og på terrasserne rundt omkring. Det så hyggeligt ud. Det prøver vi nok en dag.


Morgenen startede så tidligt, fordi vi skulle nå at spise lækker morgenmad inden spinning. Og i betragtning af, at de fleste ikke havde spinnet før, så var det en hård time.
Og det bedste var, at da timen var slut, så skinnde solen fra en blå himmel.


Efter spin gik der ikke mere end en times tid. Så skulle jeg i poolen. Der var nybegyndersvømning. Desværre har jeg ikke billeder. Men det gik primært ud på, at vi skulle blive trygge ved at have hovedet under vand og åbne øjnene bagefter uden at tørre.
Da de andre var hoppet op fordi de frøs, fik jeg lidt privatundervisning - og fik lige justeret min brystsvømning. Det var en super oplevelse, at jeg faktisk godt kan.
Efter at have øvet og her var det planen, at jeg skulle sole, imens Helle og Karina havde rigtig svømmetræning.
Men instruktøren kom forbi og sagde, at det kunne jeg sagtens være med til. Jeg protesterede, for jeg syntes det så meget dybt ud, da vi havde rundvisning i går. Men hun sagde det kun var to meter - og jeg tænkte, at jeg i det mindste kunne gå derover og overveje.
Men jeg kom hurtigt I, da vi havde banen inde ved kanten - og så svømmede jeg den ene bane bryst efter den anden (sammen med en anden på mit niveau). Imens de andre blev introduceret til crawl. Jeg er simpelthen så stolt. Og mine arme er slatne - så må hellere få sluttet.
Billedet stammer fra solbadning bagefter.


Dagen fortsatte med lidt mere træning kl. 17 - føj, det var hårdt. Og med en masse hop jeg måtte springe over pga knæet. Men jeg knoklede med knæøvelser imens.
Da det endelig var overstået, drønede vi i bad inden vi skulle høre et oplæg om motivation kl. 19.
Herefter var vi færdige. Ikke mere socialt til os. Vi hentede pizza med i lejligheden. Og nu hvor den er spist hygger vi hver især med vores. Vi er trætte.
Og der må gerne grines af billedet. Det der vand har vist forstærket solens virkning på mit ansigt og min ryg. Til trods for solcreme faktor 30. Det er nok blevet skyllet af!!!
Og nu vil jeg ind og ligge ned. God nat.


1 kommentar:

Zumba Bydgoszcz sagde ...

Jeg bruger også meget ofte hele dagen på øvelser. Jeg tror dog, det er meget godt for vores krop, især hvis vi gør det, vi kan lide. Jeg elsker at danse, så hver sådan klasse er en fornøjelse for mig.