mandag den 22. juni 2009

1. dag i kolonihaven

Min nye kolonihave.
Så er det kommet dertil, at jeg er blevet haveejer. Den tidligere ejer lovede, at ukrudtet ville være væk i dag, så haven var rigtig fin, når jeg overtog den. Men hun blev vist overrasket over, HVOR meget energi der skal lægges i det.

Dagens udsigt.
Billedet viser nogenlunde, hvad det var jeg overtog. Der var lagt noget af ukrudtet ned, men der var ikke meget lækker frisk jord at få øje på. Jeg må vist vente med at dyrke noget som helst til næste sommer.

Bag drivhuset.
Så er der jo også drivhuset. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt ved, hvad jeg skal stille op med det. For der er smadret nogle vinduer, og jeg er jo ikke glarmester. Men ukrudtet har førsteprioritet, så den tid, den sorg!

Ukrudtet generer haveforeningen.
Det er ikke mærkeligt, at formanden for haveforeningen ikke var i stjerne godt humør i dag. Der har været sendt mange skidtbreve til den tidligere ejer, som meget belejliget var flyttet. Hun havde kun 14 dage til at finde en løsning, inden haveforeningen ville overtage den kvit og frit. Senere kom formanden for at se til mig, og humøret var steget et par grader, da han så, at jeg allerede var godt i gang. Tror han er ganske flink.

Vindruer og kirsebær
Der er en naturlig terrasse, som er ganske hyggelig. Tror dog først jeg kan nyde det, når græsset er klippet til normal plænehøjde. En stor vin dækker hele facaden på huset (og det enlige vindue). Der er mange druer på - håber ikke de er for sure, for jeg aner ikke hvad jeg så skal bruge dem til. Der er også et stort kirsebærtræ. Måske jeg nu kan lære, at spise dem.

Indendørs
Det er vist godt, haven ikke er købt for at være inde i huset. Der skal lidt til, før det bliver hyggeligt. Men det skal nok komme. Lige nu er der så meget skidt og skrald, der bare hører hjemme i en sort sæk i småt brændbart.

Dagens arbejde (og lidt til)
Ja, her er så dagens arbejde. Jeg har også haft fat i hækkesaksen og klippet lidt mere ned, i forhold til hvad hun havde gjort i weekenden. Jeg kunne slet ikke komme til ukrudtet under hækken. Og med hensyn til at grave - av min ryg, jeg forsøgte ellers at gøre det ordentligt. Måske jeg skulle leje en fræser, og få det overstået i en fart... Nu må jeg se... På trods af alt, så har det været en dejlig dag i haven. Jeg har fået min egen, og det har jeg ønsket mig et stykke tid nu. Og vejret var jo pragtfuldt.

Kort og godt: En buskrydder, en fræser og en motorplæneklipper... så vil det være til at overskue...

Ingen kommentarer: