mandag den 16. august 2010

Afkast

Endnu engang har jeg været i tvivl om, hvilket billede jeg skal lægge op. Denne gang kan jeg ikke vælge. Først er der billedet af kattemor, der har bevæget sig ud af skjulet under mine brædder, hvor hun fødte. Det ser ud til hun kun har fået én unge, hvilket er rart nok, da det er vildkat. Jeg kom temmelig tæt på, og kattemor er også meget opmærksom på mig. Men hun lader mig stå og falde i svime over den lille - og klikke løs med telefonen.


Det blev ikke kun et lille smut i haven i dag, alligevel! Jeg startede med at plante en del af de stauder, som jeg købte sammen med Vivi i weekenden. Jeg har både flere forskellige solhat, dagliljer og perikon. Kun en ny busk er jeg i tvivl om - der venter jeg på mors råd. Den er dog plantet. Det er en hawaiblomstbusk (eller syrisk rose). Da jeg troede jeg skulle hjem og lave mad, opdagede jeg, at det allerede var tid til igen at tømme bønneplanterne for bønner. Og bagefter fik tomatplanterne i drivhuset også en tur. Det blev noget af en høst.

Sidst kan jeg nævne, at jeg også har lavet både rød og grøn stikkelsbærmarmelade. Men nu ligger jeg også og sover på sofaen i stuen.

Ingen kommentarer: