mandag den 9. august 2010

Jeg har fået barn

Ja, så fik jeg det jeg så længe har gået og ønsket mig. Et sponsorbarn. Sådan et kan man nemlig adoptere på www.boernefonden.dk" for den nette sum af 200 kr om måneden. Nu har jeg jo igennem noget tid hørt mor og far fortælle, HVOR meget en familie i Afrika kan få ud af den lille økonomiske støtte man kan yde. Så nu er jeg sponsormor for en lille 4-årig Jose fra Nicaragua i Mellemamerika. Så kan vi jo i familien sammenligne, hvad familier i så forskellige verdensdele fra os skal bruge, for at få et nogenlunde fint liv.

Når jeg nu er ved børn, så var jeg i Bilka i dag. Og for første gang var jeg rigtig sur over, at jeg endnu ikke er blevet "en familie". Der er gigatilbud på LEGO. Forhallen er rent LEGOland i denne uge, og jeg var rundt flere gange. Pinligt, tja... - men der er en fordel ved at være blevet 32 - det er ikke unormalt at kigge på LEGO, jeg kunne jo have haft en hel børneflok derhjemme. Det pinlige ligger nok i, at jeg rent faktisk overvejede at købe noget. LEGO er uden sammenligning verdens bedste legetøj. I stedet dulmede jeg købetrangen med stauder til at fylde de store huller, der opstod, da mor og jeg i lørdags luede ukrudtet væk i vinkelbedet. Det blev til solhat, floks og lavendler. Det hjalp næsten på LEGOtrangen.

Ingen kommentarer: