søndag den 10. april 2011

Første række kartofler i jorden

Så er det endelig sket. Foråret har for alvor holdt sit indtog, og hele weekenden har været tilbragt i haven. Lørdag blev jeg rigtig røget igennem, da jeg brændte grene af. Mor var på besøg hele dagen og hjalp med at brænde af og klippe min store rose til. Far kiggede også forbi, og hjalp mig med at reparere vandhanen, som var sprunget i vinters.


I dag var jeg også i haven - og nød det dejlige vejr med småsyslerier. Jeg fik gravet lidt af køkkenhaven og lagt den første række kartofler, Arielle. Det skulle være en meget tidlig sort, så jeg er spændt på, hvornår de første kartofler skal nydes. I løbet af de næste dage, skal de andre kartoffelsorter også i jorden. Ellers nussede jeg rundt i haven og fik også nydt den dejlige sol med en bog i hånden. Jeg arbejdede så længe, at jeg købte kinesisk med hjem - jeg havde ikke super meget lyst til at bruge tid i køkkenet.

På altanen er der efterhånden masser af småplanter af forskellig art, som bare venter på at blive plantet ud. Jeg håber, det bliver i påsken, men jeg vil være helt sikker på, at de ikke går til på for kolde nætter. Jeg nyder at se de små grønne spire kigge op ad jorden - både i vindueskarmen, på altanen og i bedene i kolonihaven.

Ingen kommentarer: