lørdag den 4. februar 2012

Vinter i haven

Så blev det alligevel vinter. Og om vinteren er der kun én ting, jeg skal holde øje med i haven. Og det er drivhuset. Det ser så fint ud, når det står med et tykt lag sne på taget. Men det er ikke super robust, for det er lavet af gamle vinduer, der er sømmet sammen. Og det har vist stået en del år efterhånden, og virker noget hjemmelavet. Jeg bliver nødt til at fjerne sneen fra taget, så det ikke braser sammen under vægten, og så ruderne ikke revner.

Jeg ville lige hoppe på cyklen, og smutte en tur derovre. Solen skinnede, og selvom det var koldt, er der rigtig smukt udenfor. Da min cykelnøgle åbenbart var blevet bøjet temmelig meget, forsøgte jeg at rette den ud. Knæk! Både nøgle og negl brækkede. Total Skipper Skræk. Og ekstranøglerne virker ikke. Det er muligvis ekstranøgler til en anden lås, så nu står cyklen og kukkelurer, og jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal greje det. Men det finder jeg nok ud af.


Det ødelagde nu ikke den gode oplevelse i det flotte vejr, for jeg gik bare i haven. Og da jeg kom frem var der masser at nyde. Hele havekolonien blev lyst op af det lette snelag.



Jeg fandt løvriven, og fik fejet det smukke snetag af drivhuset. Det var en udfordring, da jeg på den ene side fik en skarp, men velkommen, sol lige i øjnene, og løvriven hele tiden hang fast i samlingerne. Men resultatet blev som ønsket.



Og så var jeg selvfølgelig også rundt og kigge i hjørnerne, inden jeg vendte næsen hjemad igen. For de visne blomsterstande var værter for et utal af små puder af fin og let sne, der glimtede i solen.



Ingen kommentarer: