mandag den 17. juni 2013

Køer på række

I går kørte jeg til sommerhuset med rabarberkage til mor og far. Efter kaffebordet, hvor mor også diskede op med lækker jordbærlagkage, skulle vi lige ryste lækkerierne på plads. Så mor, hunden og jeg gik en tur. Køerne har nu været på markerne nogen tid, og de er som oftest nysgerrige og kommer over til hegnet, når der kommer interesserede forbipasserende. De kom over og stod på en fin fin række ca en meter fra hegnet. De virkede lidt skræmte overfor hegnet. Mor og jeg gætter på, at de har fået stød.


Hunden var småumulig da jeg stod over og snakkede med køerne. Jeg tror faktisk han var jaloux. Når han så sit snit til det, forsøgte han at løbe over til mig. Mor forsøgte ihærdigt, at holde hans opmærksomhed, så jeg kunne hyggesnakke med køerne. Men vi skulle selvfølgelig også videre, og det blev en dejlig gåtur, til trods for, at vi måtte have jakker på. Man skulle ikke tro, at det er blevet sommer.

 
Men det var en god tur, og pludselig var klokken blevet 21. Det er helt mærkeligt, at det først bliver mørkt ved halv 11-tiden.

Ingen kommentarer: