tirsdag den 29. april 2008

Ladies only I

Så starter jeg hermed min første blog-føljeton. Den er ikke fast programsat, men lur mig, om ikke der fra tid til anden dukker eksempler op på ting, der er, eller kun bør være, for kvinder?

På min 30-års fødselsdag så jeg i et parkeringshus i Flensburg en ny type P-pladser med ekstra plads til siderne og bagud. Frauenparkplätze! Jeg har selvfølgelig ikke brug for dem (!) - men det er der jo nogle, der har.

Gad vide hvordan de tjekker, om det virkelig er kvinder, der parkerer på pladserne. Videoovervågning? Eller måske skal der, som på handicappladser, et skilt i forruden? Og hvad med de mænd der heller ikke er gode til at parkere? Er det ikke kvindelig særbehandling? We like...

Så helt fantastisk! En fødselsdagsgave i sig selv!

Ingen kommentarer: