lørdag den 19. februar 2011

Forårsrengøring på altanen

Så er der gjort forårsklart på altanen, og de fødste spirede planter er kommet ud. Der er flyttet lidt om, så der er plads til den kommende tids småplanter. Jeg er ikke helt sikker på, at der vil være plads til alt det jeg har planer om, når småplanterne først skal til at plantes om. Men så må jeg se, om de ikke kan klare drivhuset til den tid.



For en lille måned siden anskaffede jeg mig et par altankasser til de tulipanløg, som jeg ikke havde fået lagt i haven. Det er så dejligt, at de er begyndt at kigge op, for jeg var ikke helt sikker på, at det ville lykkes. Altankasserne skal til sommer bruges i haven til blomster.


 
Jeg har pladseret den ekstra bordplade på et par mælkekasser, og ovenpå nogle plastikkasser, som næsten var tomme, for at hæve planterne op, så de kan mærke solen.
 


De heldige små spirer er gul minipeber fra Fakta, som jeg tog frø af forrige efterår, og havde succes med i drivhuset i sommers. Og lilla blomkål, som jeg er super spændt på om bliver til noget. Hvis jeg har sået for tidligt, har jeg mange flere frø, og kan forsøge en omgang mere. Og næste projekt er at holde dyrene i haven stangen.



Men jeg har også små frø til spiring inde i vindueskarmen. Jeg er meget spændt på de hvide jordbær. Jeg har ikke prøvet at så jordbær før, så det i sig selv er spændende. Der er tre som er tittet frem.

I år har jeg endnu formået at stå for fristelsen til at så mine tomater. Jeg har stadig intentioner om at vente til midt i marts.

Jeg har masser af ting at tage mig til, sådan en dejlig lørdag hjemme. Det er helt forårsagtigt, når solen rigtig varmer ind gennem vinduerne. Lige indtil man kigger ud, og ser et hvidt snedække overalt. Så føler jeg mig lidt til grin med min spirende forårsfornemmelser.
Men der er et lille vissent juletræ der skal smides ud, skruer der skal skrues i haven og nogle gamle løvemundfrø, jeg lige har fundet, som skal såes. Hvis bare spiringsprocenten kan snige sig op på 10, så vil det være besværet værd. Og sidst men ikke mindst, 2 af mine stiklingeformerede roser, som over alt forventning ikke ser ud til at være gået til, skal have en ekstra chance i lidt større potter. 

Ingen kommentarer: