søndag den 25. juli 2010

Odense - Asissi


Dagen startede ikke særlig godt. Far havde lovet at køre mig til Kastrup, og det var jeg utrolig glad for. Pludselig ringer det på døren, og jeg vågner selvfølgelig - jeg har sovet over mig. Men vi nåede frem til tiden og undervejs delte vi ærter jeg havde skullet i haven i går. Flyveren lettede med noget rusken i skroget, men vi landede sikkert i Rom efter kun lidt mere end 2 timers flyvning. Afsted i bus mod Asissi, Frans (fransiskanerordenens grundlægger) hjemby. Hvor er der fantastisk smukt at køre gennem det italienske landskab med vin-, solsikkemarker og bjerge strøet jævnt ud over det hele. Fremme i Asissi er vi indlogeret hos fransiskanersøstrene, og jeg kan love for, at det er en perle af et sted med smuk udsigt, uanset hvilken retning man vender sig. En retning er der bjerge og marker en anden udsigt til Santa Maria degli Angeli (se billedet).

Ingen kommentarer: