lørdag den 3. juli 2010

Sommerlandet Dalby


Så er jeg med mor og far i sommerhuset. Og jeg var lige i haven først. Det har resulteret i, at jeg gravede kartofler op, så jeg kan smage mine allerførste hjemmedyrkede kartofler sammen med mor og far. Jeg plukkede også nogle håndfulde krydderurter, og vi har allerede brugt persillen til en pastasalat til frokost. Så er der også oregano og purløg til tomatsalat i aften, og rosmarin til at krydre madboller. Der er også masser af urter til eftermiddagstheen. Solbærsalvie, ananassalvie, citronmelisse, citronverbena, alm. mynte og pebermynte. Spændende om noget af det sager godt. Jeg er helt spændt på at skulle eksperimentere. Jeg hár også plukket blomster til mor. Og til min overraskelses, så var der nok til en rigtig fin buket, som syner ´lidt vild, men meget yndig. Der er roser fra rosenhegnet, lathyrus, lavendler, akelejer og et par mere, som jeg ikke kender navne på. Om lidt nusser mor og jeg og Quinto til vandet. Vi skal ud til knæene, er planen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ihh altså sikke en masse du får for hånden ude i haven og hvor er du da heldig bare lige at kunne gå ned og grave dine egne kartofler - jeg er slet ikke grøn af misundelse... Håber i får nogle skønne dage i sommerhus. Vi vendte hjem i mandags efter nogle dage i sommerhus med Jens & Eva, det var også super hyggeligt.