lørdag den 24. december 2011

De fineste pakker

Det har været en virkelig dejlig aften indtil nu. Fantastisk mad og godt selskab. Vi har spist klassisk julemad til vi var tæt på revnefærdige, vi har sunget julesange (så godt vi kunne efter hukommelsen - det blev til lidt alternative verskombinationer - men ikke destomindre lagde det til julestemningen) og vi har åbnet pakkerne under det fine lille juletræ. Jeg fik nogle dejlige gaver, bl.a. en bog om køkkenhaven fra farmor og farfar, som jeg næsten ikke kan vente med at få læst i. Jeg fik også en fantastisk værdikupon fra far, der giver adgang til hele 6 trailerture i 2012, hvor jeg f.eks. kan få kørt affald væk (der er dog nogle forbehold, bl.a. skal turene være inden for kommunen, der skal være kaffe og sodavand til chaufføren, skal bestilles 14 dage før, max. 99 km) - det er en gave med uanede perspektiver.



Der var også mange andre dejlige gaver, bla. nogle utroligt smukke kagedåser fra min moster Eva og Jens, et ovnfast glasfad og karaffellåg fra min fætter, kusine og forældre, kaffekande fra farmor og farfar og lækker creme fra Quinto.

Jeg fik også givet mine gaver væk, og stort set alle vakte begejstring. Omend mors gave vakte lidt forundring - en let flytbar taskeindsats, så man nemt kan flytte småting fra den ene taske til den anden. Jeg håber hun bliver glad for den (jeg har én, og synes den er supersmart). Far og farfar fik bøger (begge ramte vist plet), farmor strømper og en taske, Quinto lidt godbidder.

Når vi er ved Quinto skal det nævnes, at han er en hund efter gaver. Han ved udemærket godt, at pakkerne skal åbnes, og at der er noget indeni. Han hjælper gerne os andre med at åbne gaver, og nogle gange er det næsten synd for ham, at han kun har næsen til at åbne gaverne med. Han er SÅ sød, når han sådan går til angreb på en gave med et mål øje - og finde ud af, hvilke vidunderligheder det befinder sig indeni.

Ingen kommentarer: