lørdag den 24. december 2011

Kirsebærsouce og Julekrybbe

Så sætte jeg mig i bilen på vej ud til mor og far. Jeg ville lige slå et smut ind om kirken og tænde et par lys, siden jeg hverken når julegudstjeneste eftermiddag eller midnat.

Men bedst som jeg havde sat mig i bilen og folk i radioen snakkede løs om risalamande og kirsebærsouce, slog det mig, at hvor jeg havde helt styr på min andel af julemiddagen, førstnævnte, så havde jeg glemt alt om sidstnævnte. Og mens jeg desperat kørte rundt til alle nabolagets Nettoer og Faktaer, snakkede de videre i radioen om klassiske mandelgaver - og ja, jeg er faldet i, og har indkøbt en klassiker, After Eight (som far vandt). Jeg fik i allersidste øjeblik købt et glas med kirsebærsouce, ganske få minutter i lukketid. Og det viste sig, at mor allerede har købt kirsebærsouce for flere dage siden.



Julekrybben i kirken var fin som altid, og der duftede dejligt af hyacint.

Ingen kommentarer: