torsdag den 29. december 2011

Decemberhavekuller

Okay. Nu vil mor og far sige, at jeg er blevet tosset. Og det er nok rigtigt.

Jeg startede selvfølgelig dagen med at sove ultralænge. Dvs. stod op kl. 8 og satte boller i ovnen. Jeg havde lavet dejen i går og sat den til koldhævning i køleskabet. Dejen blev fordelt i muffinforme og sat i ovnen. Hvorefter jeg kunne nyde lune nybagte boller med nussenia (en Nutella-kopi jeg ikke får bumser af - indkøbt i Tyskland i sidste uge) i min nye dejlige seng. Der er ikke meget der slår sådan en morgen.

Og jeg må have fået noget af min energi tilbage. Tror jeg har haft godt af nogle dage uden arbejde og håndbold. Jeg vil ikke sige, at jeg har kedet mig, men det har været dejligt - efter nogle skønne juledage - at skrue tempoet helt ned, sove igennem, og bare nyde at gøre hvad der falder mig ind.

Og så er vi ved det. Efter jeg havde hentet min cykel ved cykelsmeden (igen), pakkede jeg bilen med tomme dåser, overflødigt natbord, kasseret tøj, elektronikskrot og plastikemballage og kørte på genbrugspladsen. Dejligt at komme af med det. Nu mangler bare den gamle seng og en låge fra klædeskabet - det kunne alligevel ikke presses ind i den lille hurtige.

Nu tror jeg, ISABELLAS har en dårlig indflydelse på mig, for efter at have læst mig igennem til april-kapitlet i min julegave "ISABELLAS Køkkenhave", var jeg brændt varm på ideen med fliser til at markere bedene i kolonihaven, så jeg ikke behøver vade rundt i jorden hele tiden. Og på vej hjem fra genbrugspladsen kørte jeg lige forbi Jem & Fix for at se hvilke fliser, der kunne passe, og hvad de ville koste. For der bliver ikke noget med at stykke en enkelt sti sammen af forskellige knækkede fliser, som jeg arvede med haven. Nej, det skal være ordentligt.

Uden at det var planen, endte jeg med at indkøbe første etape af planen. Nemlig fliser nok til en gang på hver side af asparagesbedet, som jeg nu endeligt har besluttet, skal blive, hvor det er. Lige præcis midt i haven. 30 stk. havefliser 20x40 blev lagt i bagagerummet på en pressening med hjælp fra en flink Jem & Fix-mand. De er nu parkeret på den centrale havegang, klar til at blive lagt ud.



Nu skal jeg blot spise lidt (sen) frokost, og så vurdere, om jorden er for våd til at lægge fliser på. For solen skinner fint, og med en frakke og et par handsker, er det udemærket vejr at være ude i.

Ingen kommentarer: