torsdag den 2. maj 2013

Hindbærtæmmeren

Jeg ved det godt. Far har sagt det fra dag 1. Men jeg ville have mine hindbær. Det var det første, jeg tænkte på at plante, da jeg købte haven. Nu er har de fået lov at vokse vildt et par sæsoner, og jeg har egentlig været ret tilfreds. Men så er de begyndt at vokse ud på stien og ind i hækken, så da jeg efter arbejde ville gøre lidt kål på de vildløbne skud, havde jeg besluttet også at justere lidt i bedet, så det igen blev to rækker. Og selv om hindbær er vilde, og kan være svære at styre, så gør jeg i hvert fald et forsøg. Og jeg tror endda de skal gødes i år.


Jeg knoklede til jeg var færdig, og nu står der 2 rækker, og buskene er klippen ned efter forskriften. Jeg er godt nok halvanden måneds tid for sent på den - men det er foråret jo også sådan cirka. Så jeg regner med, at der stadig er saft og kraft nok til, at jeg nok skal nå at få nogle gode bær, jeg kan gå og snacke af i haven. Og måske skal planterne bindes pænt op i år. Men det tror jeg nu alligevel jeg vil vente med at love.

Ingen kommentarer: