søndag den 11. august 2013

Cafe Freddo eller Frodo


Ja, sådan en fætter får man, når man ikke kan forklare sig. Og jeg forstår ikke helt italiensk kaffekultur. Så vi laver vores egen. Vi bestilte uden hjælp af menukort. Cafe Freddo, mente jeg at huske den hed. Huskede det på Frodo fra Ringenes Herre. Kold kaffe med mælk. Først glemte de vores ordre. Så kom en ny tjener, men vi sagde, vi havde bestilt. Han kom igen noget senere og spurgte om ikke vi ville bestille igen. Det gjorde vi, men vi fik noget helt andet. Kold, meget sød, kaffe. Så bad vi bare om at få mælk. Og nu er vi enige om, at det smager næsten bedre. Så vi kalder den Cafe Frodo. Jeg har også lavet min egen morgenkaffevariant. Først i den ene maskine tæpper jeg stærk chokolade, og så hældes en espresso oveni i en anden maskine. Smager dejligt. Kom til at vælge chokolade med mælk i den første maskine i morges - det smagte helt forkert. Men så går man jo bare igen.

Ingen kommentarer: