onsdag den 7. august 2013

Dag på stranden


Morgenmaden var fin. Lækkert med æg og bacon og juice og chokoladekaffe. Bagefter gik vi en tur i byen som strækker sig langs stranden. Jeg tror ikke rigtig jeg ville kunne finde ro, før jeg havde orienteret mig i byen. Men der er ikke meget at se. Det virker som en ferieby uden det helt store udvalg af butikker. Det kan man tage til Taormina efter. Jeg havde hørt forkert. Der er ingen svævebane dertil. Man kommer frem med bus. I morgen skal vi på udflugt, hvor sidste stop er Taormina. Vi har snakket om at blive i byen resten af eftermiddagen, og spise aftensmaden derinde. Men nu ser vi, hvad dagen bringer. I dag står den på badning. Det er helt utroligt hvad en tur i bølgen kan gøre ved en af gode ting, når man er helt utilpads af varme. Det er dejligt. Og mon ikke jeg får åbnet min bog i dag. I går nåede jeg kun til de indkøbte magasiner. Lige nu sidder vi i strandklubbens bar og drikker vand og iskaffe. Hotellet har en aftale, så vi gæster gratis kan benyttes solsenge og parasoller. Det er ren luksus.

Ingen kommentarer: