søndag den 5. juli 2009

Vabler på hænderne

Arh, vabler er måske så meget sagt, men jeg har da fået en enkelt.

I morgen er det 14 dage siden jeg overtog haven, og der er sket meget allerede. Siden sidste indlæg har jeg "befriet" den store bonderose bag i haven for ukrudt, så håber den vil blomstre næste år. Jeg fik hjælp af mor og far og Thomas (en studiekammerat fra uni). Far og jeg kørte to læs affald til genbrugsstationen, mens Thomas og mor fyldte affaldssække med den tidligere ejers haveaffaldsbunker.

En aften fik jeg også hjælp af en fra havekolonien til at grave have. Vi nåede dobbelt så langt den aften, som jeg i forvejen var nået selv. I dag tilbød han mig at låne hans græsslåmaskine, han har 2. Mon jeg kan finde ud af sådan noget motor???

Farmor og farfar besøgte mig igen, og farmor og jeg knoklede fra kl. 9 til 16.30 kun afbrudt af spise- og kaffepauser. Hun knoklede igennem, og vi fik ordnet det jeg nu kalder Vinkelbedet - og mere til.

Farfar monterede min havslange og sprøjten, og repererede gamle redskaber, som jeg troede var lige til comtaineren. Mor kom forbi med stauder fra haven på Karl Withs vej, som gerne skulle blive rimelig høje. Jeg plantede dem ud i Vinkelbedet i går.

I dag har jeg også knoklet. Jeg har sat to bakker med vinterporrer, som jeg købte på torvet i lørdags. Det tog temmelig lang tid at plante dem, men det bliver så fantastisk at kunne spise egne porrer. Jeg har også sat den squashplante jeg købte. Jeg lånte naboens (Karen) frøpose-pose. Jeg kunne bare bruge løs. Det er sent på sæsonen at så, så det blev bare til lidt radiser, spinat og salat. Spændende om det bliver til noget.

Orv, så har jeg også beskåret den store vinplante der fylder hele den ene side af kolonihavehuset, og som dækker vinduet. Det var en dame i haveforeningen der tippede mig om hvordan. Så jeg håber, at jeg ikke har ødelagt den.

I morgen skal jeg plante det sidste torveindkøb, nemlig hvidkål. Og så skal jeg igang med vildnisset til højre for havelågen. Mon det nogensinde bliver have igen?

Ingen kommentarer: