lørdag den 17. oktober 2009

Æblemarmelade


Så har jeg lavet æblemarmelade med kanel, citron og appelsin. Har aldrig spist æblemarmelade før, så det er spændende hvordan det smager. Men det dufter virkelig lækkert. Af jul. Ifølge opskriften har det godt af at trække en uge - gad vide om jeg kan vente så længe. Det tror jeg ikke.
Jeg har også gang i andet i æbleriet ude i køkkenet. Æblesuppe. Det lød så specielt, at det måtte prøver. Ifølge opskriften skal det serveres med flødeskum og små brødtern.
I morgen tænker jeg at prøve at lave chutney. Må indrømme, at jeg ikke helt ved hvad det skal bruges til, men det skal jeg nok finde ud af! Kan være det kan erstatte de halve æbler til julemiddagen. Hvem ved?
Sidst overvejer jeg at forsøge at tørre æbleskiver samt lave æblesnaps af resten af snapsen fra sidste års julefrokost. Den var der i hvert fald ikke afsætning i!!!
Jeg skal også huske at sige tak til Britta og Nicki for de to spande med lækre nedfaldsæbler. I skal nok få lov at smage lækkerierne. Mange tak.

Ingen kommentarer: