lørdag den 20. marts 2010

Første arejdsdag i haven

Ja, så er jeg kommet i gang i kolonihaven. Trods udsigt til regn blev det alligevel ganske fint havevejr.

Nicki hjalp mig med et projekt jeg påbegyndte i efterået, nemlig at fjerne et par nedgravede terazzoplader. Deres formål var holde græsplænen og haven adskilt, men da jeg snart gerne vil udvide græsplænen, var de ganske meget i vejen. Jeg prøvede selv at fjerne dem, men det var mig temmelig umuligt. Og vupti, så havde Nicki fået gravet dem fri.

Jeg begyndte også at grave lidt, men ordener stadig tung, og jegskal stadig passe på ryggen. Til gengæld fik jeg ordnet jorden i bærlunden. Skuffet og revet. Det har faktisk gjort hele haveopgaven mere overskuelig, siden jeg nu kan se et ordentligt stykke, som jeg ikke skal gøre yderligere ved, andet end at flytte et par hindbærbuske ind på rækkerne.

Far og mor kom forbi. Og jeg elsker besø i haven. Det er en lidt nderlig årstid at få besøg på, for det var nu alligevel for koldt og trist at sætte sig omkring havebordet og hygge. Men far hjalp mig med at tage det revnede glas ud af rammerne i drivhuset, og han målte rammerne, og vil bestille nyt glas for mig, så mine mange forskellige tomater kan få et "helt" hjem. Jeg er SÅ glad i dag!

Ingen kommentarer: