fredag den 19. marts 2010

Mad fra haven

Jeg bliver simpelt nødt til at komme med endnu et indlæg, for jeg havde kameraet med i haven (plejer jo at bruge mobilen). For hvor utroligt det end lyder, så har jeg høstet grøntsager i haven og lavet et festmåltid af det.

Jeg satte vinterporrer i sommers, og nu her efter vinterens hærgen, har de overlevet under den store mængde sne.









Jeg fandt spaden frem, og gravede løs. Så jeg havde en stor pose med porrer med hjem.






Det tog lidt tid at rense dem, for der var temmelig meget jord med hjem. Men det blev en pæn bunke af de grønne lækkerbidskener.





Og det blev noget af et festmåltid. Porretærte med skinke og herbes de Provance, pestoskruer og salat af ruccola mm. Det var altså godt.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ihh hvor fint altså! Jeg er da total misundelig og hvor er det flot at de porrer har kunne modstå al den sne og frost! Hvor må det altså være fedt at få sådan en dejlig overraskelse!