onsdag den 24. marts 2010

Hindbærdrømme


Det lyder som en opskrift, men skal forstås helt bogstaveligt. I dag efter arbejde smuttede jeg en tur i haven for at flytte et par hindbærplanter ind på række. Efter jeg fik de første planter af Nicki og Britta få dage efter jeg havde købt haven, er der kommet flere til, og planen for Bærlunden har ændret sig. Men det var ikke kun de enkelte jeg flyttede - blev alligevel enig med mg selv om også at flytte de sidst 3, så det hele endte i 2 snorlige rækker af planter i 5 forskellige sorter.

Jeg har de gule Fallgold og Golden Queen, de røde klassiske Autumn Bliss samt Britta og Nickis arvede, men ukendte, røde drømme (jeg fik lov at spise mig mæt, hver gang jeg var nede i deres have), og sidst men ikke midst den sorte Black Jewel. Sidstnævnte ligner på billeder brombær, men den skulle være god nok - sorte hindbær.

Efter dagens flytning af buske indrømmer jeg, at jeg godt kan se, hvorfor far har vret så stor modstander at hindbærbuske. Deres rodnet breder sig kraftigt. Men planen har jo hele tiden været, at spærre dem inde - og jeg har allerede tømret brædder sammen i rigtige længder og beklædt dem med dertil egnet materiale - så jeg begyndte også at grave render. Men jeg vil indrømme, at jeg har svært ved at grave dybere end et enkelt spadestik, så de sidste cm må tages en anden dag på knæ med en lille planteske.

På billedet kan med god vilje anes to friske skud. Jeg glæder mig til at plukke hindbær.

Ingen kommentarer: