onsdag den 5. maj 2010

Drivhuset

Mandag var far forbi haven og lagde de reparerede vinduer op på taget af drivhuset. Nu mangler kun to smadrede ruder på siderne af drivhuset.

Tirsdag gik jeg amok med oprydning i drivhuset, og jeg er selv helt stolt af, hvor fint der blev.


I dag onsdag hjalp mor mig med at transportere 12 plantesække hjem til kolonihaven - intet mindre kan gøre det. Tror hun synes jeg er tosset. Og ja - jeg er tosset med tomater. Jeg fik lidt hjælp til at installere kapillærkasserne, som jeg nu har hele 7 af, men plads til 21 tomatplanter. Jeg tror jeg har 21 forskellige slags, så der kan laves de helt store tomatsmagningstest til sommer.



Selvom der nu ikke længere er helt så ryddeligt i drivhuset, så er jeg superglad. Kasserne er placeret på en hyggelig måde, og jeg kunne måske omdøbe drivhuset til minigartneriet. Men jeg er sikker på, at jeg får meget glæde af det. Og der er stadig plads til agurker og peberplanter (har jo også sækkene til at plante dem i.

Ingen kommentarer: