fredag den 14. maj 2010

Jeg elsker mit drivhus - og mit nye blommetræ


Kristi Himmelfarts ferien er dedikeret haven. Og der er sket meget. Jeg plantede f.eks. jordbær i går. I dag kom min moster, og hun, mor og jeg havde en dejlig tur til Langeskov Planteskole. Jeg fik det jeg kom efter. Mit helt eget blommetræ. Grøn Reine Claude. Jeg fik også flere krydderurter - kørvel, løvstikke og ananas salvie. Og så fik jeg to potter med blå kartofler. Spændende.

Jeg havde også købt en blå kartoffel til nicki og britta, og de blev vist glade, for efter jeg havde overrakt den til nicki gik der ikke længe, så kom britta med en tallerken med lækker lækker mad og et glas rødvin. Så det gav lige mod til en time mere i haven.

Jeg har både fået lagt kartofler og plantet mine tomater i kasserne i drivhuset. Der er stadig plads til to, og de skal vælger omhyggeligt. Jeg elsker mit drivhus, det er super hyggeligt at nusse rundt derinde - på trods af, at selv kort efter jeg har ryddet op, så ser det ud som...

Dagens sidste opgave er at så en række pastinak, og så er det hjem og se vejrudsigten i håb om det meldte weekend-regnvejr melder pas forbi, så der bliver endnu et par gode dage i haven, hvor blommetræet måske får sin permanente plads. Jeg håber...

Ingen kommentarer: