fredag den 13. juni 2014

Min nye turbocykel

Jeg løb de 3½ km ud på Skibhusvej til Kjelds cykler efter min nye cykel, som jeg købte i går. Jeg fik sved på panden, men samtidig overstået dagens motion, når jeg nu nok ikke når til spinning i morgen. Smart. 2 fluer med et smæk.
 
Ja, jeg fik jo stjålet min gamle cykel, så før eller siden måtte jeg jo investere i en ny. Det virker helt hul i hovedet at køre rundt i bil i dette fine sommervejr. Og jeg er sikker på, at jeg nok skal blive glad og tilfreds. Fin er den i hvert fald, med et par ekstra farvedetaljer, som forhåbentlig gør den lidt lettere at kende blandt de mange, når jeg skal finde den i stativerne.
 
 
Jeg gjorde som min mor sagde, og købte en kabellås også. Jeg har ambitioner om som minimum at låse den om natten, og på arbejdet. Der var en, som havde en smart holder. Den skulle jeg selvfølgelig have, så den ikke skramler rundt og ridser lakken.
 
 
Herudover var det eneste ekstraudstyr en fastmonteret batteridreven forlygte. Håber den bliver en succes, for jeg synes magnetlygterne altid flyttede på sig, og altid skulle justeres for at fungere.
 
 
Og hvis man tænker: "hvorfor købte hun ikke en baglygte", så er det selvfølgelig fordi den var en del af standardudstyret.
 
 
Og nu er jeg sikker på, at mor vil tænke: "men hvor er billederne taget". De er taget ovre ved en kollega, som er syg, og som jeg havde lovet at tage noget med hjem fra arbejdet til hende. 
 
Nu må jeg hellere komme i gang med at gøre klar til sommerfeten ude på arbejdet. Men jeg kan allerede nu se, at jeg ikke når det til tiden. Suk. Men min nye turbocykel skal nok få mig derud i en fart, når jeg først har været i bad og klædt om.

Ingen kommentarer: