søndag den 14. august 2011

Güell


Dagen startede med en klassisk World Youth Day messe i Forum, et sted jeg ikke helt kan forklare, men som har et enormt asfalteret område. Unge der inden Madrid besøger byer i Catalonien, ankom med busser og metro. Det er lidt af en større udfordring at holde styr på 120 mennesker i en proppet metro. Messen (eller gudstjenesten) var en af de store - med 4 sprog, kæmpe orkester og kor (jeg tror nemt man kunne diskutere musikalske evner, men vilje var der i overmål), flere præster end man kunne tælle, storskærme og en fantastisk stemning. Og det er helt utroligt at opleve høj musik og 10.000vis af mennesker, der alle ved, hvornår det er ok at klappe og hvornår der skal være så stille, at man ville kunne høre vinden i palmetræernes blade. Efter tog vi nogle deltagere med til en park, som Goudi havde bidraget til. Jeg aner du mønster, men jeg kan faktisk ikke forklare hvad det er han har skabt. Der synes ikke at være nogle regler, og en del af konstruktionerne er lavet af naturlige materiale, og dukker op om et hjørne, eller neden for en trappe, når man mindst venter det (jeg vil tilføje billeder, når jeg kommer hjem til DK). Aftenen blev sluttet tilbage på Forum, med en koncert. Igen var der mange mennesker, og vi slog os ned bagerst, så kunne man komme og gå. Oppe foran gik folk helv amok med diverse slags dans og hop og lange menneskeslanger af unge fra alle lande, der sammen og uden at kende hinanden dansede glade rundt til musikken. Det fortsatte hele koncerten igennem. Som beslutning hørte vi U2. Super godt, bare lidt en skam, at det var kopibandet, med verdensrekord i stort publikum. Et kort øjeblik overvejede vi, om man faktisk havde fået U2 til Barcelona, men vi blev relativt hurtigt klar over, at det ikke var denne gang. Nu er jeg endelig tilbage på langs, og glæder mig meget til at lukke øjnene. I morgen er sidste hele dag i Barcelona.

Ingen kommentarer: