torsdag den 18. august 2011

Så sker det...


...nu føles det for alvor som om, verdensungdomsdagene er startet for mig. Nu kan jeg endelig nikke genkendende til det hele. Vi har nu fundet vores base, midt på en brandvarm vej i det centrale Madrid i nærheden af højtalere og storskærm. Paven er snart på vej i sin pavemobil til velkomstceremonien og her er mennesker overalt omkring os med alverdens flag - der er sol, sang og dans overalt. Det er det her jeg har glædet mig til at være med til at give vores deltagere mulighed for at opleve. Jeg tror mange synes det er for varmt, er frustrerede over, at de ikke kan komme til langs pavens rute og er måske også træt af masen og skubben. Men jeg er sikker på, at når de går trætte i seng i aften, så vil de fleste være trætte, men også tilfredse, glade og forventningsfulde. For det her bliver mere reglen end undtagelsen de næste 3 dage. Og selvom sveden løber ned af ryg, arme, ben og vandet i flasken er varmt, så er her fantastisk at være.

Ingen kommentarer: