torsdag den 18. august 2011

Ved søen


Dagen i dag er gået med lidt af hvert. Først en dansk messe i kirken ved skolen vi bor på. Herefter gik turen igen til den store indendørs arena. Men den var fyldt, så vi kunne ikke komme ind. I stedet gik vi en lidt længere tur, hvor vi også kom gennem den store dejlige park, hvor vi blandt andet hang ud til lidt musik i går efter maden. Vi ved en større kirke, hvor vi blev guidet igennem en udstilling om forfulgte kristne verden over. Hård og stof til eftertanke. Vi er vist heldige i Europa. Vi spiste mad på en lille spansk restaurant. Der gik lang tid inden den kom. Maden smager godt, men der er virkelig meget friture over det. Jeg ville med en lille gruppe tilbage til arenaen for at høre en paneldiskussion om religiøs frihed og medierne. Men vi kom selvfølgelig meget for sent, så vi fik ikke rigtig noget ud af de 20 minutter der var tilbage. Efterfølgende skulle optages et live-tv-show i arenaen. Efter lidt tid gik jeg - alt for amerikansk og uinspirerende - jeg tog mig selv i slet ikke at følge med. Jeg opdagede så, at mit kort var væk. Uden kort, alene i Madrid - jeg satte imod det jeg regnede med var parken. Her vandrede jeg lidt rundt, og kiggede på det glade liv, som tusindvis af pilgrimme bidrager til. Pludselig blev mit navn råbt, og utroligt nok havde nogle af de danske deltagere fået øje på mig. Dem slog jeg følgeskab med, og sad og hyggede ved søen. Da vi gik mod aftensmad, ville jeg hæve lidt penge i en bankautomat. Den slugte utroligt nok mit kort uden at give mig noget til gengæld. Det endte med, at jeg måtte ringe til mor, og bede hende surfe efter et nummer, jeg kunne spærre min konto på. Tak for hjælpen. Nu er kontoen spærret, og jeg har bestilt nyt kort. Så behøver jeg heller ikke, at skulle finde tilbage til banken igen - der kigger sikkert et nyt i postkassen, når jeg kommer hjem. Nu har vi set endnu et Real Madrid - Barcelona-opgør. Jeg har fået tysset en del på lidt for larm fra deltagerne. Og været i lækkert bad. Nu er jeg helt færdig - jeg falder i søvn samme sekund, som jeg trykker 'Blog'.

Ingen kommentarer: