søndag den 21. august 2011

Singing in the rain - WYD edition


Efter halvanden uge i den spanske hede, kun afbrudt af den ene regnfulde nat, er jeg nu blevet HELT kølet ned. Det er den anden yderlighed i forhold til tidligere på dagen. Paven kom til aftenvigil og vi stillede os ud på vejen. Pludselig begyndte det at dryppe fra oven. Lidt sjovt, at mange har brugt dagen på at jagte en brandbil og råbe 'aqua' i kor, og når man så mindst har brug for det, så står det ned i lårtykke stråler. Vi fandt os selv i et inferno af storm, vilde lyn og regn. Vigilen blev sat på halvleg - og vi begyndte at snakke om, om det utænkelige kunne ske, at Paven ville stoppe og køre hjem. Men det skete ikke, og efterhånden stoppede uvejret også. Selv vores egen biskop ringede fra de fornemme pladser, for at høre, om vi var okay. Nu her halvanden times tid efter har liggeunderlaget næsten tørt, og det er det meste af mit udstyr også. Jeg havde anvendt regnovertrækket til tasken, og havde heldigvis regnposen til soveposen med, selvom det på pakketidspunket føltes som hul i hovedet, og i den havde jeg stoppet både liggeunderlag og sovepose. Lidt vådt er det dog, for blæsten havde blæst regnslaget op. Men nu ligger jeg fint, og har skiftet til tørt tøj. Og når det ind i mellem drypper lidt, stopper jeg mig selv og udstyr ned i regnposen til soveposen. Så længe det ikke begynder at styrte ned igen, så er det faktisk helt hyggeligt. Og jævnligt opstår spontan musik og sang rundt omkring os. Jeg er spændt på, om jeg kommer til at sove. Men det går nok.

Ingen kommentarer: