fredag den 19. august 2011

Under stjernerne på himlen


Jeg har fundet ud af, at jeg elsker at sove under åben himmel. Det er fantastisk, når klimaet er som det spanske i august. Her i Madrid har jeg kun sovet 4 timer indenfor. Og det var kun fordi det begyndte at regne i går nat. Pludselig vågnede jeg, og var ved at gå i panik, fordi de mange piger omkring mig sprang op, og greb deres soveposer og liggeunderlag og styrtede mod den lille dør. Jeg havde mærket regnen, men det vilde påstyr undrede mig åbenbart mere. Vi var 3, der lige så bygen an, og valgte at blive liggende. Men en lille times tid senere (vil jeg tro) begyndte det igen, og også vi trak ind. Ingen af bygerne afstedkom snak - pigerne sneg sig bare ind i seng. Men den rolige og nemme opførsel er helt sikkert også grunden til, at vi nat efter nat får lov at sove her. De var ellers ikke meget for det, og vi fik lov en enkelt nat. Nu tjekker Sergio og Pablo (2 lærere på skolen, som åbenbart ikke har noget imod at bo på skolen i deres ferie) ikke engang gange og gården mere, og vi sover ude for 4. nat i streg (min 5.). Nu vil jeg vende mig en gang, på mit nye fantastiske liggeunderlag, og se om ikke natten bringer en god gang søvn.

Ingen kommentarer: