lørdag den 20. august 2011

Regn-import


Det her havde jeg lige glemt... Jeg kunne godt huske kaos, men havde lige glemt den mindst sympatiske del af World Youth Day. Nemlig kampen om pladser og de medfølgende diskussioner med nonner og præster og deres deltagere. Jeg havde også lige glemt, hvordan folk vader rundt på hinandens ting. Og jeg bliver småsur hver gang. Men jeg må huske at minde mig selv om, at der nok er mere end en million mennesker, som skal være sammen på lidt plads. Men det krydret med en helt ekstrem varme (i går var her 30 grader kl. 22) og næsten endnu værre, den store mængde støv, der hele tiden virvler rundt overalt. Jeg er selv næsten lige så snavset som mit nye supergode liggeunderlag og min ultralækre sovepose. Sidstnævnte er det værste - jeg håber virkelig, at den kan tåle en omgang i mors vaskemaskine. Måske kan man fornemme det, men lige i dette øjeblik elsker jeg ikke WYD. Men jeg vil også sige, at det værste af dagen nu er overstået. Om en times tid ankommer Paven til flyvepladsen, og så starter aftenvirgilen. Bagefter kan jeg måske klemme noget mad ned. En af de sjovere ting i dag, er de 2 (eller flere) brandbiler, som kører rundt med 3 frivillige på taget, som sprøjter vand ud over masserne. En hel skare af folk går gennemblødte efter den og nyder det afkølende brus.

Ingen kommentarer: