lørdag den 13. august 2011

Sagrada Familia


Efter stranden i går skulle vi besøge den store kirke, som endnu ikke er bygget færdig. Jeg har altid syntes, at den så gammel, beskidt og temmelig tilfældig ud. Men så hørte jeg om Goudi, som har tegnet kirken og enormt mange andre bygninger i Barcelona. Udefra er kirken pyntet med en utrolig rigdom af detaljer både i arkitektur, billeder og tekst - uden jeg i øvrigt vil gøre mig klog på nogle af delene. Indenfor befandt vi os i den mest anderledes kirke jeg kan mindes at have set. Så anderledes og spændende, at jeg egentlig ikke tror jeg rigtig kan få det beskrevet. Efter vi var blevet mætte, satte jeg mig med nogle stykker på en café med udsigt til kirken. Resten af dagen gik med at slentre rundt, indtil vi var så trætte, at vi bevægede os hjem til kaos på skolen, da både gymnastiksal og badefaciliteter var proppet med nye unge, som også skulle sove på skolen. Lad mig sige, at ikke alle verdens lande besidder samme svømme-/idrætshals-badekultur som i Danmark.

Ingen kommentarer: