tirsdag den 19. marts 2013

Hjerteligt velkommen hjem fra ferie

Så vågnede man op til en hvid udsigt. Nej, Kristine, du skal ikke en tur i havet, eller solbade ved poolen. Og du skal også selv fremtrylle din morgenmad. I nat ca.halv 5 blev jeg hentet af far på banegården, og kørt hjem til ham og mor efter 206eren. Er det ikke bare verdens bedste far? Mor stor klar med mine støvler, som havde ligget i bilen. Hun havde taget dem med ind, for at varme dem. Dejligt. Og vovsen, han reagerede meget mærkeligt. Ikke nogen overstrømmende velkomst. Han hoppede tilbage, og sneg sig forsigtet hen til mig. Om det var det sære tidspunkt, eller fordi jeg lugtede anderledes (måske af sommer), det ved jeg ikke (men gætter på det sidste), men han kom over det, og var præcis lige så kærlig, som han plejede. Hjemme hos mig selv havde mor været forbi et par gange og vandet mine nye planter, og mine små baby-spirer, som engang skal plantes ud i kolonihaven. Og til min store overraskelse, havde hun også vasket mit gulv, ordnet badeværelse og køkken. Er det ikke bare verdens bedste mor? Tak til jer begge to. Nu skal jeg se mine feriebilleder igennem, og nyde min halve fridag. Senere skal jeg så småt begynde arbejdet, med læsning og sortering af mails. Det frister ikke helt så meget. Nu glæder jeg mig så til min næste ferie. Den går til Sicilien.

Ingen kommentarer: