søndag den 17. marts 2013

Sidste dag i solen

I dag er der ikke meget at berette om. Jeg har nydt  min sidste dag her, og suget det sidste sol til mig. I morgen flyver jeg hjem til kølige Danmark - sidst jeg læste lidt nyheder varslede det vildt snevejr mandag-tirsdag. Puuh. Gad vide hvad jeg kommer hjem til?

Jeg er vild med morgenmaden. Jeg har tidligere skrevet, at jeg frygter, at jeg kommer til at trille. På billedet herunder ses en af grundende. Og jeg nøjes ikke med en lille portion. Om lidt er det jo tilbage til havregryn og morgenspinning, så det går nok. To af det hele skal der til. Ristede toasts, skinke, æg, appelsiner, pandekager - hmmm... indrømmet, der har været morgener, hvor jeg har rundet pandekagefadet en ekstra gang. Der er så lækre søde, at jeg ikke kommer noget på. Til gengæld springer jeg nu baconen over. Der skal gumles lidt for meget på deres version. Heldigvis har jeg lige en enkelt morgenmad tilbage. Jeg giver den gas - men det har jeg jo sådan set gjort hver morgen.



Jeg startede dagen ved poolen. Jeg vil indrømme, at jeg helt er kommet til at holde af den lidt støjende underholdning omkring frokosttid. Jeg deltager ikke, men hopper sædvanligvis i poolen for flyde lidt rundt og kigge på vandpolokampen. Og når det bliver kedeligt, har jeg udsigt til vandgymnastikken i den næste pool. Jeg har været med igen. Det er altså sjovere at se på. Jeg tvivler også på, at deltagerne gør det for motionens skyld. Instruktørerne er ret gode til underholdning - jeg tror, det er derfor, at så mange er med.



Jeg har læst igennem i dag. Jeg har jo slæbt to store mobbedrenge med, og jeg ville nødig, at det skulle være spildt. Så jeg blev færdig med nr. 2 i den serie jeg startede med at læse på Samos, og så fik jeg endelig pillet filmen af den bog, som jeg fik af Lars, Rikke og ungerne til jul. Det er fine bøger at læse på en ferie.



Efter jeg havde spist frokost var jeg tilbage på solsengen. Jeg var lige ved at gå i panik, da jeg ikke kunne finde mine ting. Indtil en flink englænder vinkede til mig, og pegede på min plads. HDa jeg takkede ham fortalte han grinende, at han havde oplevet det samme i går. Men gangene ligner nu også hinanden. Jeg har ligget på den samme lille gang alle dage, så jeg kunne heller ikke forstå, hvis jeg ikke kunne finde min plads. Men håndklæder var blæst rundt, så jeg ikke kunne se min bog. Og da alle har samme håndklæder, så var jeg altså spankuleret lige forbi.

Efter jeg havde fået min eftermiddagsis (foretrækker is frem for kaffe), besluttede jeg mig for, at jeg ikke kunne tage hjem uden at have ligget på stranden. Så jeg tog alle mine ting med mig, og gik derned. Jeg havde været nede og dyppe tidligere, hvor der havde været gult flag. Jeg fandt mig en plads, og så læste jeg bare videre. Dejlig dovnedag. Det bliver nok et helt chok at komme hjem igen. Så skal jeg jo til at lave noget.



Men stranden var smuk. Og jeg blev der, indtil jeg begyndte at fryse lidt. Solen var efterhånden også ret lav, og klokken nærmede sig 18.



Jeg gik op i foto-biksen, som har hjemme her på hotellet, for at se de billeder, der var taget af mig på turene. De første billeder jeg var på, så jeg godt gnaven ud, og jeg tænkte, åh nej, jeg må til at smile hvor jeg går og står. Men efterhånden som hun fandt flere og flere blev jeg mere rolig. Der var en del rigtig gode. Især fra turen i går.

Jeg ville gerne købe nogle, og spurgte til prisen. Jeg fik et lille chok, men efter at have tænkt mig lidt om, og overvejet, besluttede jeg mig for at købe hele baduljen, som jeg får med hjem på et CD-rom. Jeg får lidt rabat, fordi jeg køber 3 pakker, og fordi jeg ikke er på mange billeder i den ene pakke. Men ikke desto mindre, så kommer jeg af med en slat, når jeg har været oppe og hæve nogle euro i automaten i lobbyen. Men som jeg skrev i går. Jeg synes virkelig, at det er et godt initiativ at give unge kap verdere job som fotografer, Og det er nogle fine billeder (jeg er ikke sikker på, jeg viser nogen de billeder, hvor jeg blev overtalt til at slange mig på stranden som en anden havfrue - ha - men dem hvor jeg kaster mig rundt i bølgerne, dem skal I nok få at se).

Nu vil jeg gå op og lægge indlægget på bloggen, og så ned og spise. Jeg ser nok også showet på scenen. Jeg kunne forestille mig at pakke bagefter, så jeg kan sove længe i morgen, og måske få en sidste dybbetur i poolen eller ved stranden. Vi skal checke ud kl. 11. Og så forlader vi hotellet 11.45, og kører mod lufthavenen. Flyet letter 14.20. Til det skal lægges to timer, hvis det skal være danske tider. Flyet lander vist i Kastrup 0.50 (dansk tid). Og så håber jeg virkelig, at jeg kan nå det sidste tog hjem. Det bliver vist en lang dag. Men jeg håber på, at hjemrejsen bliver ligeså problemfri som udrejsen.

Dette bliver det sidste I hører fra mig, inden jeg igen sætter fødderne på danske grund. Vi ses.

Ingen kommentarer: