fredag den 25. oktober 2013

Fra banegård til Fyns hoved

Det er længe siden jeg aftalte med Kasia, at hun skulle komme og besøge mig. Jeg har hjulpet med en ansøgning, og hun ville gerne give middag. Vi havde snakket lidt om, at vi kunne tage på en lille udflugt, og gå en god tur med hunden. Så jeg tog tidligt fri fra arbejde, hentede hunden, og kørte ind på banegården for at hente hende. Jeg var lidt modig, og tænkte han da skulle med. Det gik rigtig fint, indtil det øjeblik jeg ville have ham med til perronen. Ikke om han ville ned i tunnellen. For alt i verden. Men det var der heller ingen grund til, så jeg forsøgte ikke at overtale ham, men skrev i stedet en sms til Kasia om, hvor hun kunne finde os.


Så kørte vi mod Fyns Hoved. Jeg synes det er et dejligt sted, og tænkte at efteråret nok også bidrager til at gøre det endnu flottere. På vejen viste jeg Kasia mine yndlings-gårdbutikker (måske fordi det er de eneste to, som jeg kender). Hos Nybo købte vi æbler, og Kasia kom også afsted derfra med æblemost, honning og marmelade. På gården i Mesinge købte vi løg, som jeg manglede til aftensmaden.

På Fyns Hoved blev det hurtigt klart, at Kasia og Quinto nok skulle blive ganske fine venner.


Vi gik rundt langs kysten, og nød de fine udsigter.


Og Quinto elskede det. Torsdag var måske ikke den mest spændende dag for en hund, men fredag må have været en yndlings-dag.


Og når vi nu var på de kanter, slog vi et smut omkring Dalbybugten, inden mørket faldt på. Så kunne jeg lige vise sommerhuset og stranden frem, inden vi kørte tilbage til Odense, og fik smækket noget aftensmad sammen.

Ingen kommentarer: