mandag den 24. september 2018

Aqualon 2018 - søndag del 2

Så er udstyret lagt klar til eftermiddagens aqualon. Egentlig tosset at gøre det så minutiøst, for selvom det var på tid, oplevede jeg det ikke som en konkurrence. Vi skulle svømme 200 m og løbe 3 km. I sammenligning med sidste år, var vi mange deltagere. 15-17 stk seje kvindfolk. 3 gange så mange som sidste år. Her på vej i vandet, og klar.
Tættest på kameraet svømmer jeg. Jeg er virkelig ikke en hurtig svømmer - men det gik fint.
Kameraet har ingen nåde. De fleste af billederne med mig på, ser jeg lille og tæt ud. Derfor må det her på bloggen, da jeg ligner en nogenlunde fit deltager (det ER løb - ved det nok mere ligner kapgang - men der er heller ikke vanvittigt meget at give af).
Karina både svømmer og løber hurtigere en mig. Og da jeg ved at mor Hanne også kigger med, skal hun ikke snydes for målfoto. Karina løber i mål, imens jeg stadig knokler løs ude på ruten.
Jeg var langt bagefter Sigrid. Og havde egentlig droppet at hente hende. Kunne se hende, men tænkte der var for langt. Jeg var kommet godt i gang, og sprang min planlagte pause over. Hun havde dog holdt nogle pauser til sidst. Så da vmjeg drejede ind på atletikbanen var hun vel 75 m foran mig. Jeg planlagde hurtigt at hente hende inden for de næste 200 m. Der var åbenbart energi at give af, for det var ikke noget problem at sætte tempo, og jeg kom langt hurtigere op ved siden af hende. Hun smilede da jeg løb forbi, og kom med et opmuntrende tilråb, og jeg besluttede hurtigt at hun skulle med mig. Så med lidt ekstra opmuntringer til gengæld, løb vi de sidste 200 m sammen, og kom glade i mål.
Der kom et par løbere og gå-pigerne i mål efter mig. De fik alle selskab rundt på de sidste små 400 m. så alle klarede det i fin stil.
Og et holdbillede skal der til.
Vi fortsatte op til hyggepoolen, for lige at køle af. Men kun en runde. Vi havde lidt travlt, for Stine skulle holde sit madoplæg. Så vi skyndte os under bruseren og nåede det hele.
Aftensmaden blev indtaget i poolbaren, hvor vi havde bestilt borde. Vi valgte omeletter - og Karina var sød at dele sine pommes frites.
Bagefter blev vi overtalt til en tur i Sportsbaren. Karina elsker Strawberry daquiry. Og den skulle jeg da også smage. Den var sød og lækker.
Vi besluttede, at vi i morgen springer laguneturen over. Vi har allerede lavet så meget, så vi synes vi har fortjent at sove lidt længe.  Og jeg glæder mig.


Ingen kommentarer: