fredag den 21. september 2018

La Santa Sport 2018 - Ankomst

Pyha. Meget tidligt afsted, da mødetid var 3.45 i Dalum. Men jeg kom op og afsted til tiden, takket være hjælp fra mor med pakningen i går. Fremme i Billund, fandt Karina den bedste p-plads i overskuelig afstand til terminalen.

Inde i lufthavnen småhandlede vi lift, inden vi slog os stille og roligt ned, og ventede besked om gaten.
Om bord på flyveren lettede vi - med kurs mod Lanzarote. En 4.45 timers lang flyvetur. Jeg sad imellem 2 søde kvinder. Den ene kendte jeg lidt til fra siste år. Den anden meget snakkesalig. Vi sad ved en nødudgang, hvor vi havde en ganske specifik betroet opgave. Vi skulle hjælpe personalet med at lukke nødudgangen op, og være de første ud af nødudgangen i fald af styrt! Vi klarede det fint.
Karina havde fået plads ved vindue et andet sted, ved siden af Lis, min tidligere håndboldtræner.
Fremme på Lanzarote fik vi bageren, og blev kørt ud til LaSantaSport. En tur på en halv times tid.
På vejen kunne vi nyde det helt særlige, golde, men smukke, landskab.
Fremme, fik vi udleveret nøglekort, og startede med at pakke ud og trisse til købmanden efter drikkevand og -varer, plus lidt sødt. Tilbage og slappe lidt af, inden vi fik rundvisning på resortet.
Herefter smuttede vi på værelset og skyndte os at klæde os på til en spin-time. Vi syntes begge, at vi trængte til et eller andet aktivt. 
Inden spinning (eller bodybike, som det kaldes her) kunne vi nå med på gåturen rundt om den kunstige lagune. Det er et flot syn at spejde mig LaSantaSport.
Spinning var en begyndertime, og det kunne mærkes. Jeg prøvede deres nye app, som kan koble sig på cyklen og vise rpm (runder i minuttet) og watt. Det kunne være fedt, hvis instruktøren brugte det aktivt. Men det gjorde han ikke. Men vi fik prøvet de nye cykler (Ikke imponerende) sammen med vores helt egen spin-instruktør Stine.
Efter timen smed Karina og jeg hurtigt det svedige cykeltøj. Det gamle svømmebassin (langbane) ligger lige ude foran spin-lokalet, og vi syntes, at det var en knaldgod ide at fortsætte med en nedkøling og et par baner i det opvarmede vand.
Det er nu altså dejligt at være på LaSanta. 
Efter et langt bad,  gik vi ud fandt os lidt mad, som vi indtog sammen med resten af selskabet.
Dagens aktiviteter:
- Gåtur rundt om lagunen
- Spinningtime (45 min)
- Svømme 6/10 baner

Ingen kommentarer: