onsdag den 22. juli 2015

Bølge eller blå

Til morgenmaden fik vi selskab af et småstort firben. Vi fik at vide, at den havde været der de sidste par år. Og hun mente, at der nok var en mere. Firben er så langt at foretrække om fødderne end fugle.

Vi gik ned til stranden for at lægge os på solsengene. Vi var ret enige om, at det ikke var dagen for at bade ved stranden. Bølgerne  var ret voldsomme i dag. Og jeg har stadig mén efter gårsdagens sidste vandtur. Min tå er både blå, rød, lilla og øm (læs: den gør herre-avs). Så vi os ned for at ligge og læse. Der gik ikke længe før Katrin gerne  ville op på værelset. Hun havde det skidt. Jeg tror ikke, at den ekstreme varme hjalp noget. Jeg blev liggende lidt, men ikke længe, for gårsdagens solbadning gjorde, at jeg bestemt ikke behøvede at ligge på ryggen. Jeg havde ligget i skygge hele dagen, og alligevel har min mave farve som en krebs. Så da manden fra poolbaren så ud til at komme rundt efter betaling for solsengene, besluttede jeg mig for, at jeg ikke behøvede at ligge mere i den ekstreme varme.

Tilbage på hotelværelset fandt jeg et tæppe, der kunne agere madras ude på altanen. Her var en dejlig temperatur, for solen havde endnu ikke vist sig på denne side. Jeg fik læst Kragerne rige færdig. Jeg tror jeg har været igang siden sidste sommer. Så er jeg klar til at gå i gang med næste bog, som bare er endnu tykkere.

Så gik jeg ud og handlede til sen frokost. Desværre var Katrin så skidt, at hun ikke skulle have noget. Hun ville gerne blive liggende, så jeg begyndte at spekulere over, om jeg skulle gå en tur op i Agia Marina by, eller måske prøve en af turene med Lotte Fun Train. Jeg valgte det sidste, og købte mig en billet til en tilfældig tur - den der passede bedst med tidspunktet.

Inden afgang kunne jeg lige nå feriens første dyp i poolen. Den er lækker.

Ingen kommentarer: