fredag den 24. juli 2015

Moonlight tur uden måne

Endnu en dag er gået i absolut skygge ved poolen. Jeg har læst i Dan Browns Inferno - og den er så spændende, at jeg glæder mig til mere.

Katrin er stadig ikke på toppen, og jeg tog derfor endnu en "togtur". Denne gang en Moonlight Express. En noget kortere tue - men ikke uden overraskelser.

Jeg lagde mærke til, at vi kørte samme vej som i går. Så jeg holdt kameraet klar. Igen kørte vi forbi bilen, der ligesom er vokset sammen med vejkanten. Og jeg nåede lige præcis at tage et billede.

Toget kørte igen over den noget alternative bro. Den nærmest hoppede henover træplankerne. Men den havde sin helt egen charme. 
Landskabet var ikke mindre smukt end i går. Vi kørte igennem plantager af oliventræer. Det var en næsten perfekt aftentur.
Da toget var tilbage på strandvejen, og jeg troede, at turen var ved at være slut, drejede det opad, da vi var nået til Platanias. Vi skulle se et monument for frihedskæmperne under 2. verdenskrig. Vi gik ned og ind!
Det viste sig at være et større tunnelsystem med masser af båse lavet af tyskerne under byens kirke. Her blev ammunition opbevaret. 
Hvis jeg har forstået ret, blev systemet brugt af de lokale efter krigen til opbevaring af madvarer, fordi der altid er mellem 20 og 24 grader. Nu har frivillige lokale restaureret stedet, og kører det som museum og mindesmærke.
Tilbage på hotellet sluttede aftenen med middag i restauranten sammen med Katrin.

Ingen kommentarer: