tirsdag den 31. juli 2012

Ancient theater


Okay. Det er ikke fordi jeg bare ikke KAN slappe af, i længere tid af gangen. Men efter et par dage med kun hotelværelse, pool, havn og restauranter, tænkte jeg, at jeg ville gå en tur lidt op af bjerget bag hotellet, som vist kigger i yderkanten af den lille by. Da jeg gik tilbage fra frokost fik jeg øje på du skilt, der viste til noget med ancient theater og noget med monestary og noget andet med villa. Det måtte da være en vej at gå. Klokken var vel halv 7, så temperaturen var dalet til et leje, som nok er varmere end en sommerdag derhjemme, men stadig til at holde ud. Den villa-ting jeg så, er ikke værd at skrive om. Og det er teateret heller ikke. Og så alligevel. For det har nok på du tidspunkt bare været gamle sten af en ruin, men nu er der bygget en scene op, og der er sat træsæder ind oven på stenene. Startours guide havde talt om et teater, som bruges til en musikfestival. Klassisk musik. Jeg er pænt sikker på, at det er der. Jeg satte mig med bogen og læste nogle sider. Meget behagelig temperatur og behagelige sæder. Men selvom jeg føler mig ret tryk her, efter guiden har forsikret mig om, at det er ganske sikkert at færdes her, også om aftenen for en pige alene, så klappede jeg bogen sammen, da to gutter på en knallert standsede og slog sig ned. Nogle meter længere oppe af bjerget, fik jeg øje på klosteret - tror jeg. Men det var tilstrækkeligt langt oppe til, at jeg ikke troede jeg kunne nå ned igen inden mørket falder på. Solen er forsvundet bag bjerget. Men ikke længere oppe, end jeg nok giver det du forsøg igen. Turen og udsigten har været smuk. Og nedturen gik forbavsende stærkt. Maks du kvarter. Så det er ikke helt så langt oppe af bjerget, som jeg nok havde bildt mig selv ind. Nu er jeg på vej videre ned til havnen og aftensmad. Denne gang holder jeg mig altså til de restauranter der er anbefalet i Startours velkomstbrocure. Og ingen pludselige indskydelser som kålpakker og pandekager - undskyld crepe.

Ingen kommentarer: