tirsdag den 31. juli 2012

Holder af havnen...


Der er helt sikkert et hyggeligt sted. Og der er meget liv på havnen. Men her midt på dagen, kl. 15 lokal tid, er der meget stille. Næsten ingen mennesker. Jeg havde egentlig besluttet, at frokosten i dag skulle matche aftensmaden i går, men det var svært at slå carbonarra ud af hovedet, på den restaurant, der havde serveret den lækre lakseflødesovs i forgårs. Da jeg kom herned, så der meget lukket ud, og jeg fandt et andet sted. Tænkte burger, men da stedets specialitet var pandekager, blev det sådan en med bacon, skinke og ost. Og fortrydelse. Meget meget kedelig, og gummiost. Ved siden af sad en pige og smovsede en lækker lækker sandwich. Følte mig pænt snydt. Jeg bestilte en sodavand mere og fandt min bog frem og læste et kapitel. Lagde, til trods for maden, 2 euro i drikkepenge. Jeg havde jo fået din betjening, internet til mobilen og masser af tid i en lækker stol ved havnefronten. Og de drikkepenge var velfortjent. For mens jeg længere nede på havnen fiskede i tasken efter telefonen til dette indlæg, kom tjeneren småløbende med nøglen til mit hotelværelse, som må være faldet ud af tasken mens jeg fiskede efter bogen. Jeg havde egentlig tænkt, at jeg nu ville udforske en del af hovedgaden, som jeg endnu ikke har set. Mens jeg har skrevet her, har jeg ombestemt mig. Det kan jeg gøre senere i aften, butikkerne holder jo åbne. Hvorfor ikke slappe lidt mere af ved poolen med bogen, som er ved at blive spændende? På vejen tilbage køber jeg nok lidt chokolade i stambiksen, som ligger i en lille rolig gade, jeg ved et tilfælde fandt. Og som har vist sig at være en væsentlig genvej mellem hotellet og havnen. Damen er begyndt at smile til mig. Men jeg købte også gevaldigt ind i går,

Ingen kommentarer: