mandag den 30. juli 2012

Pythagoras


Beviset for, at jeg sent faktisk ER rejst til Samos. Her er jeg så foran mindesmærket for Pythagoras - ham med a2 plus b2 lig c2. Jeg behøver nok ikke uddybe, hvorfor byen jeg bor i hedder Pythagorion! Lige nu har jeg skjult mig i skyggen af statuen, og overvejer, om jeg skal blive siddende, og måske tage min bog frem. Eller om jeg skal nusse tilbage til poolen på hotellet. På vejen skal jeg lige handle lidt. Det er ikke sikkert, jeg går herned på og spiser i aften. Klokken er kvart i 6, og jeg har lige spist. Selvom menukortet var fantastisk charmerende, så tror jeg ikke, jeg vender tilbage. Om det var retten, eller stedets måde at lave den på, det ved jeg selvfølgelig ikke. Men så hellere prøve et nyt sted, der er så mange af dem, eller tilbage til restauranten fra i går aftes. Det var nemlig himmelsk, og kun et par euro dyrere. Så jeg tror jeg handler til en tomatsalat, eller noget. Tomaterne er gigastore. Ikke som dem hjemme i drivhuset, som bliver syge og sorte inden de har størrelse af en bordtennisbold. Jeg har besluttet mig. Hiver bogen frem og napper et kapitel, inden jeg vender tilbage til hotellet. Og forresten... Jeg har stadig lavet absolut intet i dag.

Ingen kommentarer: