tirsdag den 10. juli 2012

Fra ris til ros - og en herlig fornemmelse

Det er egentlig ingen hemmelighed. Jeg fik en påtale og bøde fordi haven ikke var holdt pæn nok. Det gik mig på, og jeg blev helt ked af det. Måske det alligevel er for stor en mundfuld at have sådan en stor have alene.

Men jeg har knoklet den seneste uge, og også fået uundværlig hjælp. Uden den, ville jeg nok ikke have genvundet den positive indgangsvinkel til det hele. Nicki, Thomas, mor og far - I har hjulpet mere end I tror. Tak for det.

Men nu ser haven også dejlig ud. Det er faktisk helt overvældende, for jeg tror ikke, den tidligere har været så fin. Jovist, der mangler stadig en lille smule hist og her. Men det er småting. Og selvom jeg ikke tror, at der kommer yderligere konsekvenser, selv hvis jeg stoppede nu, så er min ambition alligevel at nå hele vejen rundt. For min egen skyld. Det er en dejlig fornemmelse.

Så selvom vejudsigten lover regn alle dage fremefter, i hvert fald så længe DMI tør forudsige noget, så håber jeg alligevel på lidt ændring, eller blot ophold i regnen, når jeg får fri fra arbejde.


Vinkelbedet er simpelthen så fint nu. Det er mors kreation, for jeg havde brug for hjælp til at flytte planterne, så de stod hensigtsmæssigt i forhold til hinanden. Og jeg er så glad for at kunne vise hende dette billede, så hun kan se, at jeg har gjort det pænt igen - at hendes hjælp ikke har været forgæves.



Og da jeg kørte hjem for lidt siden, måtte jeg også tage et billede af haven oppe fra vejen. Selvom kameraet driller, så er det nu alligevel et dejligt syn.

Ingen kommentarer: